Megtartó fogászat

Segítünk, hogy fogait akár egy életen át megőrizhesse!

Fogaink az emésztőrendszerünk igen fontos részét képezik, ráadásul a felnőtt fogazat mind a 32 tagja egy rendszert alkotva végzi a munkáját nap mint nap. Ha elveszítjük valamelyik fogunkat, az a rendszer egyensúlyának a megbomlásához vezet, mely kihat a többi fogunk, az ínyünk, és az állkapocsízületünk egészségére is. Tapasztalt szakértő csapatunk minden nap dolgozik azért, hogy megelőzzük, megakadályozzuk a fogvesztést, ehhez pedig nem csak kezeléseink, de oktató, felvilágosítő tevékenységünk is hozzájárul.

A fogak és azok tartószerkezetének megbetegedései leghatékonyabban az alapos és tudatos otthoni fogápolás és a helyes táplálkozási szokások révén előzhetők meg. Aggódni azonban akkor sem szükséges, ha már esetleg kialakult a baj – fogorvosaink már a probléma első jeleinél felismerik és kezelik a problémákat!

Állapotfelmérés

A kezdődő fogászati problémák nem mindig érzékelhetők azonnal, sőt! Egy éppen kialakulófélben lévő szuvasodás, vagy az ínyszél mentén felhalmozódott fogkő sok esetben alig-alig okoznak tüneteket,  vagy csak annyira enyhéket, hogy még a gyanúja sem merül fel annak, hogy ideje volna meglátogatni kedvenc fogorvosunkat. Ezért javasoljuk minden páciensünknek, hogy –még ha panaszmentesek is- félévenként látogassanak el hozzánk egy rutin ellenőrzésre.

Fogorvosainknak olyan eszközök állnak a rendelkezésükre, melyekkel a problémák többségét már igen korai stádiumban felismerik és kezelni tudják.

Esztétikus fogtömés

A fogakat kívülről borító nagy szilárdságú anyagot fogzománcnak nevezzük. Bármennyire is legyen azonban ellenálló, az étkezések után a szájüregben megtapadó ételmaradékokban elszaporodó kórokozók bizony károsítani tudják. Amikor ez a folyamat üregképződéssel is együtt jár (köznapi szóhasználattal: kilyukad a fogunk), akkor beszélünk fogszuvasodásról.

A fogszuvasodás visszafordíthatatlan, ám könnyen kezelhető folyamat. A cél, hogy megakadályozzuk a szuvasodás továbbterjedését és helyreállítsuk a fog eredeti formáját. Ennek eszköze a fogtömés

Az esztétikus fogtöméseket általában helyi érzéstelenítésben végezzük, de kisebb, felszíni szuvasodások esetén ez akár el is hagyható, a kezelés ugyanis nem jár fájdalommal. A szuvasodott foganyagot alaposan eltávolítjuk, majd kémiailag előkészítjük az üreget, hogy abban stabilan és tartósan tapadjon meg a fogtömés. Fogorvosaink különösen ügyelnek a precízen megmunkált, élethű és szép tömések kialakítására, hogy a végeredmény ne csak funkcionálisan, de esztétikailag is kifogástalan legyen.

Mindeközben nem feledkezünk meg arról sem, hogy a félős páciensek számára akár egy apró fogtömés is stresszt jelenthet, ezért a kezelés során odafigyeléssel és kedves szavakkal oldjuk az esetleges feszültséget!

Gyökérkezelés

A fogbél tartalmazza a fogainkat tápanyaggal ellátó érhálózatot, valamint idegeket is.

Szerepe ezért kulcsfontosságú a fogak „életben” tartásában. Azonban bizonyos esetekben erősen ki van téve a
gyulladások veszélyének, és ha ez bekövetkezik, általában igen kellemetlen tünetekkel jár, amiket már azok sem szoktak figyelmen kívül hagyni, akik amúgy jellemzően kerülik a fogorvosi látogatásokat.

A fogbél gyulladása igen erős fájdalommal, arcduzzanattal, általános rossz közérzettel jár, a fájdalom ráadásul ráharapásra csak tovább fokozódik, és egy idő múlva már a fájdalomcsillapítók sem segítenek. Többgyermekes édesanyák beszámolója szerint a fájdalom rosszabb, mint világra hozni egy kisbabát.

Szerencsére van megoldás! A fogakat ugyanis akkor is meg lehet őrizni, ha már nem „élnek”. És egy nem élő, de saját fog szinte mindig jobb megoldás, mint egy pótolt vagy egy tartósan hiányzó fog.

Ha a gyulladt, vagy baleset következtében súlyosan megsérült fogakon gyökérkezelést hajtunk végre, a fog ugyan már nem lesz élő, ám továbbra is megőrizhetjük és rághatunk vele – akár évekig, évtizedekig is!

A kezelés lényege, hogy a fogbél teljes tartalmát eltávolítjuk, a fog gyökércsatornáit alaposan megtisztítjuk, majd a gyulladás gyógyszeres kezelését követő, teljes gyógyulását követően – ez több időpontot is igénybe vehet – a gyökereket speciális gyökértömő anyaggal látjuk el, a fog koronai részét pedig töméssel, betéttel, vagy koronával látjuk el.

Fogorvosi rendelőnkben pontosan tudjuk, mennyire megviseli a fájdalom nem csak a testet, de a pszichét is, ezért fájós fogú pácienseinknek akár aznapi időpontot is tudunk adni kezelésre, és természetesen sosem sajnáljuk az időt arra, hogy nyugodt és stresszmentes közeget teremtsünk a kezelések során!

Akadálymentes fogászatunk Újbudán, Kelenföld és Albertfalva határán várja pácienseit!

Impresszum

Oldaltérkép

Felhasználási feltételek

Kapcsolat

1119 Budapest, Csurgóit út 11. Fszt.1.

+36 20 520-4484, +36 1 204-6766

Nice Dentistry © 2019 minden jog fenntartva